Активност "Тиква у рерни и мирис верни – осмех нам маме неизмерни!"

 Циљ активности: Ученици ће научити о тиквама,  њеним карактеристикама, примени у кулинарству и начину на који се може припремити за исхрану.

Материјали:

  • Тиква 
  • Ножеви и даске за сечење (уз посебан опрез)
  • Плех за печење и папир за печење

Први корак: Припрема простора:

  • Организовати радне станице за сечење тикве,
  • Обезбедити рерну за печење тикве и место за сервирање.

Други корак: Упутство за рад:

Уводни разговор: Упознавање ученика са тиквом.  Објаснити карактеристике тикве, где се узгаја и како се користи у исхрани.

Трећи корак: Припрема и печење тикве:

Под надзором наставника, ученици секу тикву на комаде.

Комаде тикве ставити на плех, додати мало зачина по избору.

Пећи тикву у претходно загрејаној рерни на 180°C око 30-40 минута, док не омекша и добије лепу златну боју.

Четврти корак: Дегустација и размена утисака:

Ученици размењују утиске о укусу и текстури тикве.

Друга активност била је у вези с тзв. тиквом судовњачом коју у народу често називају врг. Од чланова породице добили смо на поклон тек убрани врг који треба да се осуши, а на располагању смо имали прошлогодишњи, осушени врг и три насликана врга која је нашој школи полонио некадашњи учитељ. Поменути примерци послужили су да ученици уоче да се одушена тиква може користити као музички инструмент и као подлога за ликовно изражавање. Прошлогодишњи врг смо исекли. На тај начин ученици су се  упознали са традиционалном применом тикве судовњаче за захватање воде за извора. чесме или са другог места.
Претражили смо сајтове и уверили смо да су ову врсту тикве наши преци у далекој прошлости користили и као чутурицу за воду с одличним изолационим својствима. Чутурицу су носили у поље током мобе или током путовања. Затварали су је дрвеним чеповима, а да би осигурали да се вода не расипа, отвор су премазивали воском. 
Наш заједнички задатак  у наредном периоду јесте да пратимо сушење тег убраног врга.

                                                    Аутор и водитељ радионице: Звонимирка Јовичић


Коментари